PLUG-IN HYBRIDE TECHNOLOGIE

PLUG-IN HYBRIDE TECHNOLOGIE

 

Als belangrijke speler in elke technologische revolutie pakt PEUGEOT de energietransitie op een serene manier aan; met de overtuiging dat technologie nog steeds en altijd in dienst staat van rijplezier.  Om zich te verplaatsen haalt plug-in hybride technologie energie uit twee bronnen: het combineert een elektromotor met een oplaadbare tractiebatterij met een benzinemotor. Je profiteert daarmee van 100% elektrisch rijden (tot 59 km WLTPGegevens voor de PEUGEOT 3008 HYBRID4: actieradius in elektrische modus tussen 56 en 59 km, afhankelijk van de opties op de auto. De actieradius kan variëren afhankelijk van de werkelijke gebruiksomstandigheden (weersomstandigheden, rijstijl enz.).   actieradius, 69 km NEDCGegevens voor de PEUGEOT 3008 HYBRID4: actieradius in elektrische modus tussen 66 en 69 km, afhankelijk van de opties op de auto. De actieradius kan variëren afhankelijk van de werkelijke gebruiksomstandigheden (weersomstandigheden, rijstijl enz.).  ) voor korte ritten en het gebruik van de verbrandingsmotor voor lange ritten.

PEUGEOT biedt met de nieuwe 508, 508 SW, 508 PEUGEOT Sport Engineered en de PEUGEOT 3008 (beschikbaar als vierwielaandrijving: HYBRID4) een reeks plug-in hybride voertuigen aan.



HYBRIDE MOTOR

Een combinatie van elektro- en benzinemotoren

OPTIMALE EN VLOEIENDE OVERGANGEN
Om af te wisselen tussen de elektro- en verbrandingsmotoren, maakt de koppelomvormer van de verbrandingsuitvoeringen plaats voor een natte lamellenkoppeling om een koppelstijging van 60 Nm en een groter reactievermogen te bieden.

ELEKTRISCHE ACHTERWIELOPHANGING
Op de HYBRID4-uitvoering is de multilink-achteras uitgerust met een 110 pk/80 kW elektromotor voor vierwielaandrijving, zonder het interieur te beïnvloeden.
BENZINEMOTOR
De 1.6L PureTech-motor is aangepast met een startdynamo en een specifiek koelfrontpaneel.  Hij ontwikkelt 180 pk op HYBRID en 200 pk op HYBRID4-uitvoeringen.

NIEUWE ELEKTRISCHE, AUTOMATISCHE TRANSMISSIE
De PureTech-motor is gecombineerd met de nieuwe e-EAT8 8-traps, automatische transmissie. In combinatie met de transmissie, ontwikkelt een elektromotor 100 pk/80 kW op de vooras.

TRACTIEBATTERIJ

Lithium-ion


 

 

De lithium-ion hoogspanningstractiebatterij (300 V) bevindt zich onder de achterbank bij zowel de HYBRID- als HYBRID4 (4WD)-uitvoeringen. De tractiebatterij heeft een capaciteit tussen 11,8 kWhVoor plug-in hybrides 508 en 508 SW   en 13,2 kWhVoor plug-in hybride 3008.  Gedurende 8 jaar of 160.000 km heeft de tractiebatterij de garantie op een minimale laadcapaciteit van 70%.

Om de CO2-uitstoot te optimaliseren, kiest je voor rijden in de volledig elektrische modus voor dagelijkse ritten in de stad. Elektrisch rijden kan tot 135 km/u behalen voordat de verbrandingsmotor het overneemt.




OPLADEN

Simpel en snel


De laadklep bevindt zich op de linker achtervleugel.

 

Opladen:

  • 3 uur en 30 minuten  via een regulier stopcontact (16A, 230V) i.c.m. een 16A Mode 2 laadkabel, die voorzien is van een normale stekker.
  • 1 uur en 45 minuten (thuis, openbaar of op uw werk) via een 22kW wallbox of laadpaal met de standaard meegeleverde Mode 3 laadkabel i.c.m. de optionele 7,4 kW On Board Charger.



Met het Charge My CarService aangeboden door onze partner Free2Move Services  -aanbod kan je opladen bij openbare laadpunten.



RIJPLEZIER

Voor hernieuwd plezier

NIEUWE REMFUNCTIE

Je kan ervoor kiezen om een unieke remfunctie te activeren waarmee het voertuig kan worden afgeremd zonder het rempedaal in te trappen. Dit maakt het ook het opladen van de tractiebatterij mogelijk, bijv. bij het bergaf rijden. In de Drive-modus wordt de 'Rem'-modus geactiveerd door de Shift and Park by wire automatische transmissiebediening naar achteren in te drukken.

NIEUWE e-SAVE-FUNCTIE

Met de e-SAVE-functie kanje een reserve elektrische energie bepalen die hij naar wens kan gebruiken. Deze functie kan het bijvoorbeeld mogelijk maken om een reserve elektrische energie aan te houden in afwachting van een gebied met beperkingen.

Toegankelijk via het e-SAVE-menu op het touchscreen: selecteer eenvoudigweg de Zero Emission-modus op de rijmodusselector voor 100%  elektrisch rijden.
PEUGEOT i-COCKPIT®

De PEUGEOT i-Cockpit® geeft rij-informatie in je blikveld weer. Het is volledig configureerbaar en aanpasbaar.

Rechts van het digitale instrumentenpaneel, geeft een vermogensmeter 3 zones weer:
ECO voor energiezuinig rijden
POWER voor dynamischer rijden
CHARGE voor fasen van energieterugwinning

Aan weerszijden van het instrumentenpaneel zijn twee meters geplaatst: een voor brandstof en de andere voor elektriciteit. De beschikbare actieradius wordt  onder deze meters, in km, aangegeven.
EENVOUDIGE EN INTUÏTIEVE ERGONOMIE

Tijdens het opladen toont het digitale instrumentenpaneel je de herstelde actieradius, de herstelde oplaadverhouding, de oplaadsnelheid en de resterende tijd voor een volledige oplading.

Het touchscreen bevat een hybride menu dat toegang biedt tot:
de energiestroompagina die de werkingsstatus van het hybridesysteem illustreert
laadpunten
de actieradius van de volledig elektrische modus
de totale elektrische- + verbrandingsmotor-actieradius

MYPEUGEOT® CONNECTIVITEIT

Blijf verbonden met uw auto

Voor een maximale reactiesnelheid is de inhoud van de mobiele MyPEUGEOT-app uitgebreid. Het is nu mogelijk om opladen op afstand te activeren, de voortgang en laadtoestand van het voertuig te achterhalen, de temperatuur van het interieur in te stellen of de gegevens over het brandstof- of elektriciteitsverbruik op elke plek en op elk moment te evalueren.