BEDRIJFSAUTO’S

INFORMATIE TECHNISCHE GEGEVENS

AFMETINGEN

SPECIFIEKE PROFESSIONELE WENSEN

  • SPECIFIEKE PROFESSIONELE WENSEN 1
  • SPECIFIEKE PROFESSIONELE WENSEN 2
  • SPECIFIEKE PROFESSIONELE WENSEN 3
  • SPECIFIEKE PROFESSIONELE WENSEN 4
  • SPECIFIEKE PROFESSIONELE WENSEN 5

Behalve als bestelwagen is de Peugeot Boxer ook in verschillende andere carrosserievarianten leverbaar, zodat er voor elk bedrijf een Boxer op maat is:

  • open laadbak met enkele (3 zitplaatsen) of dubbele cabine (7 zitplaatsen)
  • kipper met GVW 335 (in samenwerking met Gruau)
  • chassis cabine met enkele of dubbele cabine, plancher cabine, kaal chassis, cabine met aandrijflijn of front met aandrijflijn als basis voor speciale opbouwen.

Voor carrosseriebedrijven zijn er diverse opties beschikbaar, zoals een verzwaarde achtervering voor bijvoorbeeld een uitvoering met meubelbak en laadklep.

MOTOREN

MOTOREN

De Peugeot Boxer is leverbaar met 6 dieselmotoren van de nieuwste generatie. Deze zijn voorzien van een roetfilter voldoen aan de Euro 5-norm:

  • De 2.2 HDiF 110 levert een vermogen van 81 kW en een koppel van 250 Nm bij 1750 t/min. Deze viercilinder turbodieselmotor met gietijzeren blok is voorzien van een aluminium cilinderkop met 16 kleppen en twee bovenliggende nokkenassen. Deze motor zorgt niet alleen voor goede prestaties, maar heeft ook een laag brandstofverbruik: twee voordelen die vooral in het stadsverkeer tot hun recht zullen komen.
  • De 2.2 HDiF 130 en de 2.2 HDiF 150 leveren een vermogen en koppel van respectievelijk 96 kW en 320 Nm bij 1.800 t/min en 110 kW en 350 Nm bij 1750 t/min. Ten opzichte van de 81 kW-versie zijn deze motoren voorzien van gekoelde zuigers en specifieke software voor het motormanagementsysteem. Deze eigenschappen maken deze motoren bij uitstek geschikt voor zowel stadsritten als lange ritten op de snelweg. Deze 2 motoren zijn ook leverbaar met de Stop & Start-technologie.
  • De 3.0 HDiF 180-motor levert een vermogen van 130 kW en een voor zijn segment uitzonderlijk hoog koppel van 400 Nm bij 1400 t/min. Dankzij het common rail-inspuitsysteem kan de inspuitdruk worden afgeregeld op 450 tot 1800 bar, afhankelijk van de omstandigheden. Deze technologie garandeert optimale prestaties voor lange snelwegritten en bij zware belading.

De Peugeot Boxer met 2.2 HDi-motor verbruikt in de uitvoering L3H2 2.2 HDi 130 1,3 l/100 km minder brandstof dan zijn voorganger, zodat ook de CO2-uitstoot 34 g/km lager is. De Peugeot Boxer behoort daarmee tot de zuinigste bedrijfswagens van zijn segment.

De Peugeot Boxer is leverbaar met een Stop & Start-systeem in combinatie met de 2.2 HDi 130- en 150-motor. Met dit systeem behoort het gecombineerde brandstofverbruik tot een van de laagste van het segment. Zo verlaagt het systeem het brandstofverbruik binnen de bebouwde kom met 0,5 l/100 km en vermindert het de CO2-uitstoot (gecombineerde cyclus) met gemiddeld 5 g/km.